نشست تخصصی جمعیت با چشم‌انداز تحولات جمعیت ایران (فرصت‌ها و چالش‌ها) با حضور جمعی از بانوان نخبه و پژوهشگر استان کرمان برگزار شد.

این نشست با حضور مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان، فرمانده سپاه ثارالله و دبیر مرکز مطالعات راهبردی جمعیت کشور در محل سالن شهید مرتضوی فرمانداری کرمان برگزار شد.   

مریم‌سادات طباطبایی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان در این نشست با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب که جوانی جمعیت را امری حیاتی دانسته‌اند، گفت: کوتاهی در این مورد باعث کاهش نیروی انسانی یک کشور خواهد بود؛ لذا بحث تبیین جمعیت امری لازم و ضروری است تا بتوانیم اشتباه "فرزند کمتر، زندگی بهتر" را تغییر و فرزندپروری در راستای جوانی جمعیت را گسترش دهیم.  

سردار محمدعلی نظری فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان نیز در این جلسه گفت: اهمیت جوانی جمعیت و فرزندآوری برای همه کشور حیاتی بوده و نیاز است که همه ارکان نظام خلاء‌های ایجاد شده در این جریان را اصلاح کنیم.   

وی افزود: جوانی جمعیت مسئله‌ای است که باید در حوزه‌های مختلف به تبیین اهمیت آن پرداخته و زمینه را برای تمایل خانواده‌ها به فرزندآوری فراهم کنیم.  

نظری تصریح کرد: استان کرمان توانایی و ظرفیت پیشرو شدن در این خصوص را دارد و با جهاد تبیین می‌توانیم باعث تسریع این بحث در استان و کشور شویم؛ لذا باید موانع این مسیر را شناسایی و در صدد رفع آن تلاش شود.  

صالح قاسمی، پژوهشگر جمعیت و دبیر مرکز مطالعات راهبردی جمعیت کشور هم به بیان تحولات پله‌ای جمعیت ایران و چالش‌ها و فرصت‌های این مسیر پرداخت.  

در ادامه این نشست از خانواده شهید عادل رضایی از شهدای حادثه تروریستی مسیر گلزار شهدای کرمان به واسطه همکاری‌های مختلف در خصوص طرح‌های جوانی جمعیت و دو بانوی دانشجوی مقطع دکترا و دارای چهار فرزند تجلیل شد.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار